lunchboxes Uncategorized טיפול באצבע פטיש

טיפול באצבע פטיש

אצבע פטיש משמעותה, עיוות המזכיר פטיש של אחת או יותר מאצבעותיה הקטנות של כף הרגל, ומכאן שמה של האבחנה. 

טיפול מוקדם באצבע פטיש עשוי להיות פשוט להפליא ולהביא להחלמה, אך כשנותנים לזמן 'לעשות את שלו', גם האבחנה 'עושה את שלה' ועלול לעלות הצורך בהליך הניתוחי.

אצבע פטיש- למה?

נעילת נעל הצפופה בקדמתה או אי איזון של שרירי כף הרגל עלולים להביא להיווצרות אצבע פטיש. כאשר אצבעות כף הרגל מצויים באופן מעוות למשך זמן, הן ישארו כך ויסבו עוגמת נפש לאדם ללא אבחנה וטיפול הולמים. 

כיצד מטפלים באצבע פטיש?

לאצבע פטיש מגוון סוגי טיפול, כאשר לכל אדם הסובל מבעיה זו, עשוי להתאים טיפול שונה, שכן למצבה של התופעה השפעה רבה על הטיפול המתאים. 

נעל תואמת כף רגל

כפי שקראתם לעיל, השימוש בנעל הצרה בקדמתה היא אחת הסיבות השכיחות להיווצרות אצבע פטיש, אם כן, ראשית עליכם לעצור את השימוש בהם ולרכוש לעצמכם זוג נעליים נוחות, ולהימנע מנעילת נעלי עקב. אי התאמה של הנעל לכף הרגל עלולה להחמיר את המצב, וכשמצב מחמיר, גם הטיפול עשוי להיות מורכב יותר. 

פיזיותרפיה

כשהבעיה עוד לא חמורה כל כך, טיפולי פיזיותרפיה עשויים לסייע ולהקל עד מאוד. אך יש לזכור כי הטיפולים אינם יכולים להתבצע באמצעות כל אדם המציג עצמו מיומן בתחום, אלא על ידי מומחה בעל הבנה בבעיה ובמצב החומרה שלה.

מטרת הטיפול היא להוביל לשיפור מצבכם בתקווה שהמטופל יוכל לשוב לדרוך על כפות רגליו ללא כאבים מיותרים.

מדרסים

השימוש במדרסים התואמים את תופעת האצבע פטיש עשוי להקל מעליכם את עוצמת הכאבים אשר את חשים, בדרך כלל אין ביכולת המדרסים להביא לשינוי במצב האצבע או כמה האצבעות באופן משמעותי או למנוע הדרדרות נוספת.

ניתוח

כשהמצב קשה יותר, ניתוח הופך אופציה הולמת ואף לרוב בלעדית. במצב זה, הניתוח עשוי לסייע עד מאוד ולהביא לשיפור של ממש בצורת העצם המעוותת, מה שיחזיר את כף הרגל למצבה הראוי, כך שבסופו של הליך ההחלמה תוכלו לשוב לשגרת החיים שלכם כאחד האדם. אם מדברים על יעילות ורצון לעשות סוף לתופעה, הניתוח הוא הטיפול היעיל והמוכח ביותר באצבע פטיש במצב מתקדם. נקודה נוספת וחשובה הוא הרופא המנתח, המכונה 'פודיאטור'. ניתוח על ידי פודיאטור שאינו מקצועי דיו עלול שלא להוביל לתוצאות הרצויות ולעיתים אף להביא לנזקים נוספים. 

כשמדברים על מקסימום מקצועיות, ד"ר אנדי קרף למשל הוא ד"ר מומחה בעל שם לפודיאטריה שכבר החזיר ללקוחות רבים את איכות חייהם בצורה מקצועית ובטוחה. 

Related Post

מלפפון חמוץ – כל המתכונים להכין מאכלים טעימים עם מלפפונים חמוציםמלפפון חמוץ – כל המתכונים להכין מאכלים טעימים עם מלפפונים חמוצים

פוסט זה בבלוג חושף את הקסם של חמוצים, תענוג קולינרי שלעתים קרובות אינו זוכה לאור הזרקורים הראוי לו. מההיסטוריה שלהם ועד ליתרונות הבריאותיים שלהם, וכמובן, אוסף של מתכונים מענגים, תגלו

דילוג לתוכן