lunchboxes Uncategorized החלפת ברך בשיטה רובוטית – מה המשמעות של זה?

החלפת ברך בשיטה רובוטית – מה המשמעות של זה?

התחלתם להרגיש כאבים מאזור הברך? אם עברתם את גיל 60, יכול להיות שישנה שחיקה של המפרק. במקרה כזה לא מן הנמנע כי תמצאו את עצמכם נאלצים לעבור ניתוח החלפת ברך. קיימות כל מיני שיטות שבהן תוכלו לבחור, והמטרה היא שתבחרו את השיטה שהכי מתאימה לכם. פרופ' רונן דבי, אורתופד מומחה, מספר כי ישנה חובה להתאים את השיטה לכל מטופל. אך במאמר הבא אנו נסקור את אחת מהשיטות הכי חדשניות לבצע את הניתוח הספציפי הזה. החלפת ברך בשיטה רובוטית – מי היה מאמין?

אין צורך לבצע צילומים לפני הניתוח

יצא לכם לשמוע בעבר על אנשים שעברו ניתוח החלפת ברך? בוודאי הם סיפרו לכם כי הם עברו הרבה מאוד צילומים. צילומים שונים שנועדו לתת לרופאים תמונת מצב מדויקת של הברך עוד לפני ביצוע הניתוח. ניתוח החלפת ברך בשיטה רובוטית חוסכת לכם את הריצות המיותרות. הרובוט יוצר לעצמו צילום של הברך עוד לפני ביצוע הניתוח, ואינכם נדרשים לעשות זאת מראש. החיסכון בזמן יאפשר לכם לבצע את הניתוח במהירות, ולמנוע את הכאבים החריגים המגיעים עם השחיקה.

דיוק הוא שם המשחק

כל אורתופד מומחה יודע עד כמה חשוב לדייק כאשר מבצעים ניתוח מהסוג הזה. החלפת ברך זה לא משחק ילדים, וישנה חובה לדייק בצורה אידיאלית. ניתוח החלפת ברך בשיטה רובוטית מאפשר לדייק ברמה הכי גבוהה שיש. הרי הדיוק של רובוט הוא דיוק שרופאים בני אנוש לא יכולים להגיע אליו. שום דבר לא יכול להסיח את דעתו של הרובוט, והוא יודע בדיוק מה הוא אמור לעשות על מנת להשלים את הטיפול. אם הניתוח לא יהיה מספיק מדויק, זה עלול להביא לסיבוכים שונים כאשר מסתכלים על המשך הדרך.

התוצאה הסופית בדיוק לפי התוכנית

כאשר מבצעים ניתוח החלפת ברך בשיטה רובוטית, הסיכוי לטעויות הוא מאוד קטן. הרי הרובוט מקבל את התוכנית שעל פיה פועלים, והוא לא סוטה ממנה ימינה או שמאלה. כך שהמטופל יודע בדיוק מה הוא מקבל כאשר הרובוט מסיים את עבודתו. אם הניתוח מתבצע על ידי אורתופד מוסמך, התוצאות יהיו טובות אך לעיתים לא לפי התוכנית. האורתופד נמצא בחדר על מנת לפקח כי הרובוט עושה את העבודה בדיוק כמו שצריך. תבקשו מהרופא המנתח להציג לכם את התוכנית שעל פיה הניתוח עומד להתבצע. אל תשאירו את עצמכם במצב של חוסר וודאות לכל אורך הניתוח.  

Related Post

דילוג לתוכן