lunchboxes Uncategorized בעיית מרפק טניס-לא לשחקני טניס בלבד

בעיית מרפק טניס-לא לשחקני טניס בלבד

כשאנו שומעים את המילים מרפק טניס אנו מציירים במוחנו בעיה הקשורה לשחקני טניס בלבד, אך האמת היא שבעיה זו אינה נחלתם הבלעדית של שחקני הטניס.

מהו מרפק טניס?

מרפק טניס הינה בעיה אורתופדית המכונה גם "דלקת בגידים הצדדיים של המרפק". האדם הסובל מבעיה זו חש כאב עז סביב החלק החיצוני של מרפקו. כאב זה עלול להתפשט באופן הדרגתי לחלקי הזרוע האחרים ואל מפרק כף היד.

על הסובלים ממרפק טניס לשנות את אופן הפעלת המרפק ולהפעילו בצורה נכונה גם בעת ביצוע פעילות ספורטיבית. אי הקפדה וחוסר זהירות עלול להוביל להחמרתה של הבעיה באופן משמעותי.

מהם התסמינים למרפק טניס?

הסובל ממרפק טניס יתלונן בדרך כלל על הסימפטומים הבאים:

  • כאב חזק סביב חלקו החיצוני של המרפק
  • הופעת כאב בעת ניסיון ליישר את היד
  • הופעת כאב בעת ניסיון אחיזה והרמה של חפצים שונים
  • הופעת כאב בעת ביצוע פעולה המסובבת את האמה
  • הופעת כאב בפתיחת ידית דלת
  • תחושה של חולשה לאורך הזרוע
  • ייתכן מצב של קושי ביישור האמה באופן מוחלט

מה מוביל למרפק טניס?

סביב מפרק המרפק ישנם שרירים המאפשרים את תנועתיות המרפק, אצבעות כף היד ופרקה. החיבור בין העצמות והשרירים נעשה באמצעות גידים. בשעה שאדם גורם למאמץ רב מדי של השרירים והגידים נוצרת פגיעה מתמשכת ברקמות השריר וכך עלולה להיווצר דלקת ואף קרעים קטנים בגידים. 

מהי שכיחות הופעת התופעה?

בעיית מרפק טניס הינה בעיה נפוצה מאוד. שכיחות הופעתה בקרב גברים ונשים שווה, בעיקר בין הגילאים 40-60.

.

.

כיצד מטפלים במרפק טניס?

טיפול במרפק טניס כולל דבר ראשון, מנוחה!

במידה ואתם חשים סימנים העלולים להצביע על בעיית מרפק טניס אין סיבה לרוץ ישר לרופא, פרגנו לעצמכם מנוחה רבה והשתדלו להימנע מפעולות העלולות לאמץ את מרפקכם. לצורך הקלה על הכאב הניחו רטיות קרות על גבי המרפק כמה פעמים ביום או שתו כדור משכך כאבים.

במידה ותקופת המנוחה אינה מועילה לכם פנו בהקדם לבירור מצבכם אצל אורתופד. 

טיפול במרפק טניס באמצעות טיפולי רפואה משלימה

דיקור– הדיקור מסייע לחולה לחוש הקלה בכאביו ומניעת הופעתם שנית

רפלקסולוגיה– בגוף האדם קיימים משככי כאבים טבעיים המכונים "אנדורפינים", מטרת שיטת הטיפול הרפלקסולוגית היא להוביל לשחרורם של האנדורפינים ובכך להקל את הכאב.

טווינא– שיטת טיפול במגע השייכת לרפואה הסינית. בטיפול זה המטפל מבצע פעולות לחיצה ולישה על אזורים מסוימים בגוף ובכך מסייע בהשבת הרקמות הפגועות לכדי תפקודן התקין.

.

Related Post

בודק שכר מומחהבודק שכר מומחה

במאמר זה, אנו מתעמקים בעולם של בודקי שכר מומחים, בוחנים את התפקיד שהם ממלאים בהבטחת פיצוי הוגן ואת הכלים בהם הם משתמשים כדי לבצע הערכות מדויקות. מבוא: החשיבות של בודק

טיפולי עינייםטיפולי עיניים

על ניתוח קטרקט וגלאוקומה העיניים הן אחד מאברי הגוף החשובים ביותר בגוף האדם. הן מאפשרות לנו להביט על העולם שסביבנו ומהוות הראי של נפשנו, ראי המגלה כיצד אנו מרגישים הן

דילוג לתוכן